vrijdag 23 februari 2018

Mini mic 2+

Zoals belooft, mijn ervaring met de Mini Mic 2+ 


Ter info, de Cochlear Mini Mic 2+ en de Resound Mini Microphone 2+ zijn hetzelfde!
Zowel als werking als van mogelijkheden komen die volledig overeen.

Enkel de "merk" is anders en de prijzen verschillen van elkaar :-)
Resound kan je wel aankopen via verschillende hoorcentra en deze van Cochlaer enkel via hun online shop.

Beiden zijn ook compatibel met gewone hoorapparaten van Resound (wel de nieuwere versies die over bluetooth beschikken).

Opgelet, je kan ook de Mini Mic kopen met een schoentje, dit is een meerprijs.


Op dit moment heb ik dit toestel in bruikleen om te kijken of het iets voor mij is.
Heb het nog niet veel gebruikt in situaties met een spreker, gebruik meestal een tolk.
Maar Niels wou deze graag eens uitproberen....die wel zijn plezier ermee had om schuine dingen te vertellen op afstand....Mannen...
Kon wel alles goed begrijpen. Ook in de auto is dit handig wanneer het motorgeluid alles overstemd.

Eigenlijk is dit een nieuwe genre van FM, met enige verschil dat er op een andere manier verbinding wordt gemaakt, nl. met bluetooth.
Hij werkt tot 25 meter ver, dat is toch ook al een behoorlijke afstand!

Je kan de Mini Mic ook aansluiten met de TV, dit is wel plezant! Ik volg meestal geen Vlaamse programma's (tenzij ondertiteling mogelijk). Dit moet ik binnenkort wel nog eens uitproberen.
Maar bij Engelse programma's is het echt fijn dat je meer mee bent in een verhaal door de manier waarop ze iets vertellen, wat je ook veel beter hoort met de Mini Mic.
Ook versta je uiteraard veel beter wat ze vertellen.

In plaats van de Mini Mic kan je ook de TV-streamer gebruiken. Deze heb je ook van Cochlear en Resound.
Deze kan je dan gewoon inpluggen maar geeft wel hetzelfde resultaat als de Mini Mic. Hierover kan ik echter niets vertellen, deze kan ik niet in bruikleen krijgen.

Denk dat het enige verschil hem zit in het feit dat je wat meer gebruiksgemak hebt hiermee.

Je kan de Mini Mic ook gebruiken binnen een ringleiding (T stand). Maar dit heb ik niet onmiddellijk voorhanden om uit te testen.

Het handigste van allemaal met de Mini Mic is dat je gewoon een mp3 speler, laptop, radio kan inpluggen en dat je draadloos kan luisteren naar muziek.
Opluchting alom dat ik geen schrik meer moet hebben dat mijn Ipod nano in de WC valt door het kabeltje met m'n CI Nucleus 5 of dat ik vernesteld zit met de kabel van de strijkijzer terwijl ik muziek wil luisteren.
En dat kabeltje heeft al wat afgezien hoor...

Draadloos werken met Mini Mic? Ik ben al een fan :-) 
En mijn pa....ik denk stiekem ook wel, moet niet meer bij hem aankloppen voor een kabeltje dat stuk is 😇










Geen opmerkingen:

Een reactie posten